20 februari 2010

Namsilinams

Igår smakade jag nåt som var så oooootroligt gott!

Har länge tyckt att denna lilla glassburk från Ben & Jerry´s varit lite dyr för sin storlek. Även om jag är glassoman! Vad kan liksom vara så speciellt med denna glass?
NU VET JAG! Den är jätte mycket super god!
Vi testade New Yorker Super Fudge Chrunk - chokladglass fylld med vit och mörk choklad, valnötter, pecannötter och chokladtäckta mandlar.
Vi har infört fredags efterrät här hemma, för att slippa "nej inte idag" tjat i veckorna när vi handlar, så det lär bli fler smaker som testas senare... gottgott!

Idag städas det här hemma, lika tråkigt alltid men jag vet hur nöjd jag är när det är färdigt så nu ska jag snart feja vidare... Hoppas ni har en skön Lördag.
Ikväll blir det soffan och melodifestivalen med barnen, mannen rymmer iväg på kortspel!


Ha det bäst!
Åse

8 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Fredagsefterrätt är en supermysig tradition som uppskattas av hela vår familj. :-)

hemmahosagge sa...

Den är faktiskt värd varenda krona:), håller med dig, Ben o Jerrys är smaskig. Ha en trevlig kväll! Kram Agnetha.

Hvita Hjärtat sa...

Jag tycker också att den är jättesmaskig! Kanske lika bra att den inte är så billig så man inte föräter sig ;o)

Skön söndag!

Kram,
Jennie

Nilla Q sa...

Åh, det min absoluta FAVORIT!!! Jag bdde ett tag i Vermont, Ben&Jerry´s hemsvist och där var den inte alls dyr. Åt hur mycket sm helst!! Blev överlycklig när den efter många år äntligen kom till Sverige. Fruktansvärt dyr, men värd det! Och det begränsar ju intaget lite...

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

LillaSysterLiten sa...

å det är min favvo också. vissa saker måste man bara få unna sig här i livet.
hoppas ni haft en trevlig helg.

kram jeanette

Godastunder-tokigaidéer sa...

Min son lägger jag vet inte hur mycket pengar på Ben och Jerry glass sen diskar har burkarna och sparar så han vet vilka sorter han provat.
HAn har provat alla nu men fortsätte diska och spara, gud vet avad han tänker göra med dem....
Jag har smakat några gånger och det är verkligen gott.

Tycker det låter trevligt med efterrätt varja fredag ska kanske ta upp dig på detta och överraska barnen.

Ha en skön söndag kväll
Kram Anna

Åsa sa...

Mmmmmmm jättegod glass! Skönt att du oxå upptäckt det! Då kan dela eller?

The Primetime family sa...

Oj sa gott! Bade glassen och raksalladen! Mums! Harlig blogg!! Trevlig helg. towe.