2 juli 2010

Stockholm del 1

När vi väl kom till Stockholm så blev det kaos... Vår 7 åriga dotter klämde stortån på båten under dagen och det verkade inte så farligt, men när väl kvällen kom så gjorde det ondare och ondare... Inget att göra än att åka till akuten! Mannen åkte till Astrid Lindgrens sjukhus och allt slutade med ett hål i nageln så blodet kunde rinna ut... lagom hemma halv fem på natten! Vi skulle till Gröna Lund dagen där på, men de fick sova till lunch först.
Vi bodde på Scandic park på Karlavägen. Smidigt tog vi oss från hotellet med t-bana till slussen, där tog vi båt ut till Djurgården himla mysigt. Barnen va helt i extas.. Jag lite mer nervös :)

Jag och min lilla tjej började på Junibacken medan resten gick för att åka karusell direkt.
Blev förresten besviken på Junibaken, så litet det var och dyrt att gå in.
Inget jag rekommenderar att besöka!
Väl inne på Grönan så åktes det mycket karusell. Barnen var överlyckliga!
Alla våra barn älskar verkligen att åka karusell och mannen är inte sen på att haka på... Jag ja jag passar mest väskan... :) Men nån karusell blev det!

Tillbaka var vi inte förrän kl. 23:30 och då stupade vi säng alla!

Imorgon ska jag ge er lite tips på bra butiker vi var i!

Ha det bäst!

Åse

Inga kommentarer: