10 februari 2011

Stol och beskrivning...

Här har vi helgens objekt :)
Tänk jag betalade inte mer än 5 svenska riksdaler för den...
Gillar formen på den men tyget är desto fulare... men som tur är så ska den få ny klädsel i helgen! Kan redan nu säga att den ser redan nu innan lite annorlunda ut...

Fick igår förfrågan om hur jag gjorde våningsfaten...


Kul att få dela med sig :)


Jo först borrar jag ett hål mitt i faten med en kakelborr (jag använder en 6 mm). Sen har jag en lång metallpinne som är spårad, muttrar, brickor och superklister... Allt går att köpa i bygghandeln.


Sen är det "bara" till att sätta ihop våningarna hur man vill.

Kan redan nu säga att ni får inget nytt här ifrån förrän tidigast söndagskväll för nu är det tapetseri kurs HELA helgen. TJOOHOO!!!

Ha det bäst!

4 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Tack för beskrivning på arbetet med våningsfaten ;o)=
Ska skriva ingredienserna på shoppinglistan tills vi en gång ska ut o resa!

Stolen, jag gillade tyget, verkligen mina färger!!
Smaken är som baken eller hur!

Ha en fin helg, Klem Anna

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Tallbacken sa...

Jösses vad du är produktiv och kreativ, härliga tider! :-) Sjukt snyggt blev det också!!!!!!!!!! Diggar verkligen lampan och de fina våningsfaten! Värsta businessen kan du ju starta... :-) Ska bli spännande att se stolen i sina nya kläder...

Tack för inspirationen!
Ha det så bra! Kram Elin

alarnophotography sa...

Wow vad du är duktig och påhittig! När man ser allt du gör vill man ju bara pyssla, dona och låta kreativiteten flöda, synd att min konstnärliga ådra inte finns alls :(