10 mars 2014

Datorstrul som ledde till nåt bra!

Asså jag skulle ju blogga, ville blogga men min dator vill inte ta emot mina bilder... 
Minnet är fullt säger texten... 
Då får man sortera och slänga, lägga över och spara någon annanstans. 

Men när jag börjar ett sånt projekt så tar det tid. Kan inte bara lägga över bilderna på stickor, 
nädå då ska stickorna organiseras osså ska det sparas, sparas på stora huvuddatorn 
som osså är kaos! Så då måste jag ju organisera bilderna där med, 
osså får jag för mig att jag ska göra års böcker sådana som barnen kan bläddra i... 

Hmmmm osså blir jag så trött på mig själv som alltid när ett projekt leder till ett annat projekt 
som inte va planerat... varför? Snälla varför? 
Jag skulle ju "BARA" göra min lilla dator lite tillgänglig för fler bilder. 

Men bra blir det och jag blir rätt nöjd i slutändan. Nu ska jag bara fortsätta och hålla samma ordning 
bland bilderna och inte komma på ett annat sätt att organisera dem... 

Ja ni hör va?!
Men nu har vi fina fotoböcker att bläddra i och minnas två år tillbaka för det är så långt jag har hunnit i skapandet av årsböcker men fler ska det bli! Helt klart värt jobbet nu i efterhand!





Jag använder mig av fuji direkt när jag gör mina fotoböcker, enkelt och det blir ett bra resultat.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

TITTILINA sa...

Åh vad duktigt av dig! Och så har du fixat fotoböcker oxå! Det skulle jag med behöva göra.

Kram

Coolaannna sa...

När min blogg blev sån gick jag in på Google Chrome och då funkade det hur bra som helst. Det löste mitt problem i alla fall!

Heja heja!!
Kram Anna

Nilla Q sa...

Fotoböcker är jättekul att göra! Har också gjort några årsböcker, men det finns många bilder kvar...

Kram Pernilla

hemmahosagge sa...

Fina fotoböcker, jag har också hittat tillbaka till bloggvärlden igen med ny blogg, längtan och inspirationen kom tillbaka, välkommen tillbaka du med/ Agnetha

Editor sa...

Dessa fotoböcker som ger mig ständig ångest! Har påbörjat sonens 0-5-årsalbum. Klart innan sommaren kanske...