23 februari 2010

lite har blivit sytt...

Här är det sportlov och barnen är lite halvlediga... Jag klagade i förra inlägget att jag inget fått gjort men det tog jag igen med råge i går måndag... Skönt att en spark i baken kan få igång mig, hihi! Först jobbade jag förmiddag och barnen var på fritis, dagis och provade va hemma själv... ja bara det skulle ju kunna ta ett helt inlägg, men nää.
När jag kom hem vid lunch åkte jag och barnen in till Malmöhus museum. Spenderade eftermiddagen bland annat med fiskar, ödlor, korthuvade pungekorrar..., dinosaurier, stenåldern, ränessansen och fikastund. Sen vidare till Tekniska museet en liten stund. Vidare till "linsaffären" för återlämning. Vidare för att handla mat. Vidare för att laga mat.....
Efter allt detta och middag så kände jag hur inspirationen kom över mig så det blev två brödpåsar/ förvaringskorgar sydda och jag var lycklig! Hittade dessa två kuddar i min fotomapp som jag inte visat förresten...och de är redan sålda, tjoho!


Ska ta mig i kragen och lägga ut allt här som jag gjort och är till salu...
I kväll ska jag sy två kuddar som redan är tillklippta!


Ha det bäst!


Åse

11 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka underbara våriga kuddar! Blir så inspirerad av att läsa din blogg...
Kram/ Anna

Cathrin sa...

Visst är det en härlig känsla att få saker ur händerna. Och så fina saker du visar sen. Får riktiga vårkänslor av dina kuddar. Hoppas kreativiten fortsätter spruta om dig så att vi får se mer!

Kram

LOTTAS HOME sa...

Jösses vad du är kreativ och duktig. Underbara korgar och kuddar du sytt. Ha en fortsatt bra vecka. Kram Lotta

exklusivvardag sa...

Oj vad du är duktig på att sy... kanske man snart ska lägga en beställning?? hihih kram

Stjärnor & Champagne sa...

Här har vi också sportlov. Morr det är mycket bättre utan lov, lättare än att ha 2 barn hemma själva och man är på jobbet. Fina saker du har sytt, härliga färger...
Kramkram Anne

Editor sa...

Fina kuddar!
Vårt sportlov innebär enbart sovmorgon, i år i alla fall!
Visst finns det en massa på museét, tog tjugofem år för ett återbesök för min del... :)
Just det, la till dig i min blogglista, hade visst inte gjort det.

Hvita Hjärtat sa...

Jättefina kuddar, du är så duktig på att sy och kombinerar tygerna så fint :o)Förvaringskorgar har jag länge tänkt sy, får se när det blir av - blev ju lite sugen nu då jag såg dina som var så fina!

Kram,
Jennie

Pia sa...

Vilken fin blogg!
Jättefina förvaringskorgar! Bra idé till påsken för förvaring av ägg.
Jag länkar gärna din sida :-)
Ha en bra dag och tack för all inspiration du sprider.

Unknown sa...

Vad duktig du är, skulle gärna velat ha sydda "påsar/korgar" men är ju inte så händig och van vid den typen av sömnad att jag helst avstår....

Ha en FAB solig onsdag
Kramar Camilla, En mammas dagbok ♥ ♥

Åsa sa...

Hej snäckan! Du är så duktig och jag älskar dina brödkorgar! Snälla visa vad du har till salu? Snälla!

Cilla sa...

Du är såå "redig" ;0) & en riktig fena på att sy.. Jätte fina brödkorgar!!
Idag blev det shopping må du tro & en smaskig cheescake mmm
Ha det bäst!!
Kramen Cilla