15 juni 2010

Köksträdgård


Här får ni lite bilder på min "inte på länge färdiga" baksida av huset. Kan ju säga att det sker något lite varje år men det stora kvarstår...att lägga singel! Har i dag tre planteringslådor med rabarber, hallon och jordgubbar. Jag fillurar på en låda till som vi kan så i. I mina tankar finns trålådor, gamla fönster och zinkettiketter. Vi får se hur de planerna fortskrider senare vid ett annat tillfälle...
I år har vi byggt en tvättställning här bak, för att slippa den fula vi hade innan...!

Ha det bäst!

Åse

7 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Vilken odling vad duktiga ni är. Här hemma i år så blir det fattigt fattar inte vad vi har gjort för fel i år. Det blir lite men inte så mycket som vi brukar.

Må gott Antonija

s.m.i.l.e sa...

Önskar jag hade haft plats till mer odling i trädgården... Men några smultronplantor har jag fått ner i jorden, i alla fall. Örterna har jag inte hunnit med ännu. Får ta en ny tur till Tirups Örtagård och investera.

Men du, vilken fin tvättställning!!

Villa Hemma sa...

Tjenahej

Åååh, vad fint. Jag skulle verkligen behöva ta tag i vår trädgård. Mkt fin inspiration här!

kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag gillar din tvättställning, går och funderar på något liknande. Hatar den fula torkvindan jag har....den ska ner så fort det går.

Mitt inlägg i morgon kommer inte från till kvällen, bara så du vet.......

Kram Anna

Skogsdoft & havsbris sa...

Jättefint med odlingslådor! Har själv funderat på något sånt, vi har virke som blivit över som skulle passa perfekt till just det! Och vilken fin tvättställning! En sån borde jag ha min man att bygga också, vill väldigt gärna slippa den fula historian vi har nu...
Det är likadant för mig, det är mycket i trädgården som är långt ifrån färdigt. Man får ta lite varje år så kanske det blir klart så småningom, om nu en trädgård någonsin blir klar! ;)
Ha en fin fortsättning på veckan!

Hvita Hjärtat sa...

Åh så grönt och fint! Och vilken trimmad gräsmatta dessutom :o) Det ser nog färdigt ut i mina ögon, men jag vet ju att man själv alltid har framtidsvisions-glasögonen på sig när man ser på sitt eget hem!

Kram,
Jennie

Fröken Fräken sa...

Först läste jag "snigel" och inte "singel" och jag fattade inte varför du ville ha sniglar i den mysiga trädgården... ;-D