12 augusti 2012

Att sammanfatta semestern

Att åka på semester i Sverige är verkligen underskattat av många!
Vi älskar det och barnen vill att vi nu börjar planera nästa års semester och det gör jag gärna :) för visst är det mysigt med semester!

Vi började vår semester med en natt på ett intressant hotell (eller nä förresten ganska ointressant faktiskt). Scandic Värnamo, de har tema rum och vi hamnade i 50 tals rummet som borde passa mig lite men det hade möblor från den tiden men ändå kändes det som om något fattades och maten va ingent bra så kan ni så låt bli att bo där, sorry Scandic annars brukar era hotell leva upp till våra förväntningar!

Resan fortsatte till Vimmerby hos Pippi, Nils, Madicken, Emil, Ronja och alla andra Astrid figurer. En mysig nöjespark som man stosar runt i utan en massa stress och måsten. På vägen dit körde vi vilse mitt ute i smålands skogar... följ aldrig telefonens färdrut det är mitt råd, nu får jag inte ha ansvar för kartan och färdrut längre :)
Men tillslut en timme "försenade" (enligt mannen) så anlände vi...
 Vi har varit hos Pippi innan men vår lilla tjej va för liten då för att komma ihåg det så våra stora (9 och 11 år) fick "stå ut" med det en gång till och faktiskt de uppskattade det fortfarande! Lite nytt va där som tex den kusliga skogen från Ronjafilmen och Mattisborgen va ombyggd.
 Efter det så körde vi till Västervik för att bo i stuga på Lysingsbadet i fem nätter. En underbart fin campingplats med många olika sorters boende.
 Fin natur med kobbar och skär runtikring. Många möjligheter till fiske för de som gillar det.
 En mysig utflykt vi gjorde va till Götakanal. Vi hoppade på en färga i Berg som tog oss till Borensberg. Häftigt att få se alla slussar hur det faktiskt fungerar och inte bara förlita sig på Götakanal filmerna :)

Sen blev det en hel del shopping men mer om det en annan dag...  men jag har hittat mina höst och vinterkänger, tjoho!

Vet ni jag är nästan färdig med mitt bord, kom bara på en ideé som måste testas innan jag visar det för er...

Ha det gött

4 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Scandic värnamo var vi inte så nöjda med heller tyvärr. Kul att se bordet snart! Kram

Linda sa...

Vi bodde tidigare i sommar i tre nätter på Lysingsbadets camping. Tyckte den var väldigt trevlig och mysiga kvällspromenader blev det. :)

Ha det gott!
/Linda

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Kul att följa er semesterresa och så kul att du följer mig på Instagram så jag hittat till dig. Nu skall jag läsa ikapp på din fina blogg, kram Victria

CreandoPhoto sa...

Härliga semesterbilder! Lysingsbadet gjorde vi också den här sommaren, fast i husvagn. Och Borensberg känner jag till väl, eftersom mina föräldrar bor där. Och mina farföräldrar faktiskt. Jag har tillbringat alla mina barndoms somrar där :)

Kramar